Історія Львівського бронетанкового заводу

Пересувний бронетанковий ремонтний завод ( в подальшому - Державне підприємство «Львівський бронетанковий завод») був створений як військова частина 33198 за рішенням Комітету Оборони СРСР та наказом №26 по Головному Бронетанковому Управлінню 9 травня 1944 року.

Місце дислокації було в районі Дарниці міста Києва.

Основна його задача полягала в ремонті пошкодженої в боях з фашистською армією бронетанкової техніки та скорішому поверненні її на фронт. Просуваючись на захід, за лінією фронту, та ремонтуючи бронетанкову техніку, пересувний завод зупинився на околиці міста Львова, де знаходиться і по даний час. Правда, зараз це вже не околиця міста. Підприємство розташоване в зручному географічному положенні – до кордону з Республікою Польща 90 кілометрів. До заводу підведена залізнична колія, побудовані складські приміщення, є вільні виробничі площі для освоєння нових видів продукції.

Першим командиром був призначений досвідчений військовий інженер полковник Завалишин М.Ф. За перший рік було відремонтовано і відправлено на фронт більше тисячі штук Т-34, СУ-76 та іншої броньованої техніки.

В післявоєнні 50-і роки заводом освоєно капітальний ремонт танків Т-54, Т-55 та інженерної техніки на базі шасі Т-54, Т-55, а саме броньовані тягачі БТС-4, БТС-4А, БТС-4В, проведено розробку та виготовлення стендового та нестандартного обладнання.

В 80-х роках освоєно капітальний ремонт танків Т-72 та спеціальної інженерної техніки на їх базі.

Прийшов час проводити модернізацію раніше відремонтованих машин Т-55. Так з’явилися модернізовані Т-55М, Т-55М-2 з підсиленою ходовою частиною, системою керування вогнем «Волна», двигуном В-46-5М підвищеної потужності та квантовим танковим дальноміром КДТ-2.

Виготовлено нову бойову машину розмінування БМР-1, освоєно капітальний ремонт інженерної машини ИМР-1 на базі танка Т-55. Одночасно завод займається виготовленням народногосподарської техніки: гусеничний кран КГС-16, гусеничний тягач ГТУ-1-05, міський пасажирський автобус ЛіАЗ-5256, міський мікроавтобус на базі шасі Газель, гусеничний трактор з конверсійної техніки ЛРМЗ-460, ЛРМЗ-580.

В 2000-х роках освоєно капремонт модернізованого танка Т-72Б та випуск нового українського тягача БТС-5Б на базі Т-72, виготовлення складних агрегатів до тягачів. Одночасно проводились роботи по капітальному ремонту інженерної машини ИМР-2 на базі танка Т-72.

В даний час підприємство займається подальшою модернізацією машин Т-72, проводить ремонт машин БТР-60, БТР-80, БМП-1, Т-64 для потреб української армії. Виготовляються роздавальні коробки для БТР-3. Освоюється виготовлення легкого бронетранспортера ДОЗОР-Б та роздавальні коробки до БТР-4Е.

Завод виконував складні роботи по постачанню запасних частин і бронетанкової техніки для багатьох країн світу і завжди отримував подяки за високу кваліфікацію спеціалістів та якість проведених робіт.

На нашому підприємстві успішно впроваджено у виробництво литво в землю та литво деталей, котрі виплавляються по пінополістирольних моделях з чорних та кольорових металів. Для цього є можливість виготовлення різноманітних прес-форм на литво металу, виготовлення гумово-технічних виробів та виробів з пластмаси. Якість литва та склад металу контролюється іскровим оптико-емісійним аналізатором PolySpeak F (ARUN, Великобританія). Працюють дільниці гальванічна та гумово-технічних виробів.

Впроваджена технологія виготовлення металевих бирок методом сублімаційного (термо) друку та технологія гальванічного покриття «білим» цинком, здійснюється оксидування, анодування алюмінію, хромування, міднення, нікелювання та електрополірування мідних та латунних деталей, виготовляємо складні редуктори та деталі гідравлічного обладнання.

Проводимо зварювання сталей, чавуну та алюмінію сучасними напівавтоматами фірми «Fronius» (Австрія).

Для виготовлення продукції використовується портальна газоплазмова високоточна різка металу товщиною від 0,5 до 200 мм на машині RUR 3000GP (Чехія) з числовим програмним керуванням.

Використання таких сучасних станків з ЧПУ:

  • Марки VCV-1450 (DAHLIH, Тайвань, вертикальний оброблювальний центр з розміром столу 1600х800, переміщенням по осях 1450х750х750).
  • Марки СТХ-510 ECOLINE (FAMOT, Німеччина, токарний обробний центр з діаметром точення 680 мм та довжиною точення 1050 мм).
  • Марки PUMA 2100SY (DOOSAN, Південна Корея, багатофункціональний токарний обробний центр, максимальний діаметр точення 406 мм, довжина точення до 520 мм).
  • Марки DNM 500 (DOOSAN, Південна Корея, високопродуктивний вертикальний фрезерний обробний центр з розміром столу 1200х540, переміщенням по осях 1020х540х510мм).
  • Марки LINX 300M (DOOSAN, Південна Корея, високопродуктивний обробний центр, максимальний діаметр точення 370 мм, довжина точення 712 мм).
  • Дозволяє виготовляти складні деталі високої якості. Система управління якістю на ДП «Львівський БТЗ» перевірена та відповідає вимогам стандарту ISO 9001:2008.

На підприємстві працюють висококваліфіковані кадри зварників, токарів, слюсарів, фрезерувальників, монтажників електроапаратури. В конструкторському бюро працюють досвідчені інженери-конструктори, котрі в своїй роботі користуються засобами системи автоматизованого проектування «Компас» та використанням 3D моделювання для верстатів з числовим програмним керуванням.